۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
تعداد بازدید: ۳۴۳۵۲۶
دبیر اتحادیه تولید و نظارت آبزیان گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در این بخش وجود دارد اگر زیرساخت‌های بهتری فراهم شود و تسهیل‌گری صورت بگیرد امکان رشد و جهش بیشتری در تولید و صادرات را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۳۵۳۰۸

100 صادرات خوراک آبزیان در دست اتحادیه | رشد تولید نیاز به تغییرات رویکردی دولت دارد + فیلم

 

 دبیر اتحادیه تولید و نظارت آبزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: اتحادیه تولید آبزیان متشکل از تولید کنندگان صنعتی آبزیان می‌باشد.
مانند صنایع فرآوری، بسته‌بندی، صادر کنندگان و وارد کنندگان آبزیان، تعدادی از کارخانجات کنسرو، صنایع پشتیبان و البته پرورش دهندگان ماهی خاویاری، ماهیان در قفس و زالو، واعضای اتحادیه 216  شرکت هستند که در این بخش‌های مختلف فعال می‌باشند.

بیشتر بخوانید: سالانه ۲۵هزار تن محصولات آبزی صادر می‌شود|وجود تمام ارکان پرورش و تولید آبزیان در بوشهر+فیلم


وی ادامه داد: 80 درصد صادرات ماهیان، 90 درصد صادرات میگو، 65 تا 70 درصد خاویار و می‌توان گفت 100 صادرات خوراک آبزیان  توسط اعضای اتحادیه صورت می‌گیرد.بخش‌های دیگری نیز در صادرات وجود دارد مانند قزل آلا و کپور ماهیان که در قزل آلا حدود 60 درصد و در کپور ماهیان 10 درصد صادرات در اختیار اتحادیه است.

 

100 صادرات خوراک آبزیان در دست اتحادیه | رشد تولید نیاز به تغییرات رویکردی دولت دارد + فیلم

مشکل بزرگ تولید کنندگان آبزیان تامین خوراک است| زیرساخت‌ها پرورش ماهی در قفس کامل‌تر شود 

علی اکبرخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار خطوط مبنی بر اینکه آیا حمایت‌های لازم و متناسب با ظرفیت تولید در این بخش صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی از سمت دولت در تهیه زیرساخت‌ها انجام شده است و در حقیقت می‌شود گفت آن زیرساخت‌ها باعث به وجود آمدن وضعیت فعلی در تولید و صادرات آبزیان شده است. اگر به روند رشد تولید آبزیان دقت کنیم متوجه می‌شویم در یک دهه اخیر رشد بسیار مطلوبی را چه در بخش تولید و چه در حوزه صادرات داشته‌ایم. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که در شرایط فعلی باید تغییرات رویکردی انجام بشود.

بیشتر بخوانید: حقیقت محض است که ما به توسعه اقتصادی دریامحور نگاه کلیشه‌ای داشتیم|بررسی موانع توسعه اقتصاد دریامحور در شورای صنایع دریایی

دبیر اتحادیه تولید و نظارت آبزیان تصریح کرد: فکر می‌کنم با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در این بخش وجود دارد اگر زیرساخت‌های بهتری فراهم شود وتسهیل‌گری صورت بگیرد امکان رشد و جهش بیشتری در تولید و صادرات را شاهد خواهیم بود.به عنوان مثال: در رابطه با تولید اگر در خوراک آبزیان پرورشی تسهیل گری صورت بگیرد هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد، چرا که 50 تا 60 درصد قیمت تمام شده آبزیان پرورشی مربوط به هزینه خوراک آن‌هاست و ما در این بخش برای تهیه خوراک مناسب و با کیفیت بسیار مشکل داریم.
خدایی ادامه داد: در بخش صنعت قفس هم باید زیرساخت‌ها کامل‌تر بشود زیرا قفس‌ها در دریا موجود می‌باشد اما خدمات پشتیبانی آنها به اندازه کافی وجود ندارد به خصوص در بخش تامین بچه ماهی با مشکل مواجه هستیم و در صورتی که دولت در این بخش حمایت‌های لازم را انجام دهد قطعاً این صنعت شکوفاتر خواهد شد.

 

برچسب ها: شیلات نمایشگاه بین‌المللی شیلات #آبزی پروری تولید میگو #صادرات نرخ خوراک ویدیو #اقتصاد دریا محور
ارسال نظر
آخرین اخبار